مراقبتهای فردگرایانه می‌تواند از درمان بیش ازحد بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری کند

 1 فوریه 2016- بر اساس یک مطالعه ی جدید توسط محققان آمریکایی مشخص گردید که فراهم نمودن مراقبتهای فردی اختصاصی و تغییرات استراتژیهای درمانی بر اساس نیاز بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 می‌تواند از درمان دارویی بیش از حد بیماران جلوگیری کند.

 محققان مرکز پزشکی Southwestern UT معتقدند برای جلوگیری از درمان بیش از حد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که منجر به افزایش هزینه‌ها و مضرات بالقوه‌ی درمانی می‌شود، بهترین روش درمان فردگرایانه است.

 آنها اعلام کردند که پزشکی مبتنی بر شواهد یا EBM که اغلب در جامعه‌ی پزشکی جدی گرفته نمی‌شود، ابزار بسیار قدرتمندی برای درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 است.

 در EBM از استراتژیهای درمانی مبتنی بر تحقیقات، همچنین قضاوت پزشک، نتایج آزمایشات و وضعیت بیمار برای طراحی درمان استفاده می‌شود، محققان بر این باورند که استفاده از این روش می‌تواند از صرف هزینه‌های اضافی درمانی جلوگیری کند.

 Anil Makamاستادیار طب داخلی در مرکز پزشکی UTو نویسنده‌ی ارشد این مقاله می گوید: پزشکی مبتنی بر شواهد، ابزار قدرتمندی برای درمان فرد محور برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 وهمچنین بیماران مبتلا به سایر بیماریها است. هنگامیکه EBM برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بکار می‌رود یک تغییر پارادایم در روش درمانی ما ایجاد می‌شود.

محققان معتقدند تمرکز بیش از حد برای دستیابی به اهداف هموگلوبینA1c می‌تواند بر کیفیت زندگی برخی از بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 تأثیر گذارد. درعوض آنها استدلال می‌کنند که درمانها باید به تناسب افراد طراحی شوند بویژه برای بیماران مسن و ضعیف تا فواید درمان به حداکثر و آسیب ها و مضرات بالقوه‌ی آن به حداقل برسد.

محققان می‌گویند: پزشکان، استادان پزشکی، محققان و سیاست گزاران باید از اصول EBM برای تصمیم‌گیریهای درمانی فرد گرایانه به منظور بهبود سلامت و رفاه بیماران استفاده کنند.

 یافته‌های این تحقیق در مجله‌ی Circulation منتشر شده است.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/feb/us-researchers-say-bespoke-diabetes-care-could-prevent-type-2-diabetes-overtreatment-91415575.html